Финансиран по програма „Еразъм +“, сектор „Училища“
Проект: AiM
Продължителност: 24 месеца
Стартова дата: 01.11.2024
Крайна дата: 31.10.2026
AiM е иновативен проект, който има амбицията да създаде новаторски инструменти за по-пълноценно включване на ученици (8-13 г) от аутистичния спектър в образователния процес.
По-конкретно, проектът цели:
– Насърчаване на по-приобщаваща учебна среда за деца от аутистичния спектър
– Овластяване на децата с аутизъм и техните семейства чрез насърчаване на тяхната независимост и развиване на социалните им умения, личностни умения, както и тяхното психическо и физическо благополучие.
– Насърчаване на непрекъснатото професионално развитие на учителите, като в същото време се подкрепят плановете за цифрова трансформация на образованието
– Насърчаване на транснационалното сътрудничество и повишаване на осведомеността за правата на човека
Първоначално, партньорите по проекта ще проведат иновативни форуми, за да се проверят установените пропуски и да се разработят целеви обучителни ресурси. След това ще бъдат обучени международни посланици по програма AiM по време на трансгранична мобилност, които ще проведат национални семинари. Наборът с ресурси ще включва и интерактивни семинари за ученици с аутизъм. Предвидени са и дейности за разпространение на резултатите като Дни на отворените врати и панаири, за да се увеличи обхватът на проекта и ангажираността на потребителите на резултатите на проекта, заинтересованите страни от общността и широката общественост.
В резултат, ще има следните изготвени материали:
– ВАЛИДИРАНА ПРОФЕСИОНАЛНА ПРОГРАМА за учители, която да развие техните компетенции за подкрепа на деца с аутизъм и техните семейства
– ОБРАЗОВАТЕЛЕН ПАКЕТ AiM ЗА ПОДКРЕПА НА ДЕЦА С аутизъм и техните семейства чрез VR и други ИГРИ, насочени към тяхното физическо и психическо благополучие.
– ПРЕПОРЪКИ за подобряване на приобщаването и достъпността за учащите се с аутизъм.
Водеща организация по проекта е Лодзкият университет, Полша, чрез изследователската лаборатория Voxel, която обединява академичния състав от различни факултети, за да разработват иновативни решения като VR/AR/MR в области като психология и специалното образование.
Регионалното управление на образованието на Солун е втората по големина дирекция за начално образование в Гърция и нейната роля е да координира, допълва,
подкрепа и изпълнение на образователните политики на министерството.
Португалската асоциация за разстройства в развитието и аутизъм е неправителствена организация, която предоставя индивидуализирани услуги на лица с разстройства в развитието, аутистични разстройства и техните
семействата им, като улеснява тяхната самостоятелност и приобщаване. Тя има 20-годишен опит в прилагането на социално-образователна подкрепа
инициативи.
Емфазиз (Кипър) е център за образование, обучение по ИКТ, научни изследвания и разработване на софтуер, одобрен от кипърското министерство
на образованието, с ценен опит в разработването на цифрови инструменти и предоставянето на валидирани професионални
курсове за професионално развитие, особено в областта на приобщаването и уврежданията.
НАРУ (България) е неправителствена организация, която насърчава непрекъснатото подобряване на качеството на образованието с акцент върху интеграцията и
приобщаването на всички деца в България, с над 1100 членове, сред които учители, психолози, логопеди и други образователни специалисти.
HPO (Кипър) е консултантска фирма в областта на спорта, медиите и бизнес управлението. HPO е активна през последните няколко години в организирането на различни работни срещи и семинари, насочени към осигуряването на здравословен начин на живот и психическо здраве
за всички, независимо от възрастта, произхода или способностите.
Финансирано от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения обаче принадлежат изцяло на техните автори и не отразяват непременно възгледите и мненията на Европейския съюз или на Фондацията за развитие на образователната система, Полша (ФРОС). За тях не носи отговорност нито Европейският съюз, нито ФРОС.
Новини към проекта
Библиотека