В периода 19 – 22 февруари 2025 г. в село Баня се проведе нашата ежегодна зимна школа. Директори, ресурсни учител, психолози, логопеди, ерготерапевти получиха възможност да обменят опит и информация за новите насоки в приобщаващото образование. Тазгодишната програма включваше редица интригуващи теми, свързани със сферата на образованието.

Колеги от цялата страна успяха да получат важни съвети за повишаване на работната си успеваемост в дейността с различни групи деца, които се нуждаят от подкрепа, а с помощта на примери от реални житейски ситуации и различни упражнения експертите показаха в действие ефективността на дадените методики. Всички те подчертаха ключовата връзка между интегрирането на социално-емоционалното учене в педагогическите ситуации и дигитализацията на образователните процеси.

Акцент на дебатите беше и стратегията за разрешаване на конфликти чрез медиация. Колегите ни получиха важна информация как да потушават напрежението и да създават мостове към един толерантен и приемащ свят.

Ето и информация за темите, които бяха представени на образователните панели:

От МКБ-10 към МКБ-11 в специалните образователни потребности“ – Д-р Калоян Дамянов (директор на РЦПППО – София-град).

Съдържание на презентацията: Визия за прилагане на иновативни методи в приобщаващото образование и нуждата от повече интензивност на подкрепата, основана на биопсихосоциален модел и активно участие в този процес.

„Стратегии за справяне с проблемно поведение на деца и ученици с разстройство от аутистичния спектър“ – проф. дпн  Мира Цветкова-Арсова от СУ „Св. Климент Охридски“.

Съдържание на презентацията: Психологически насоки за по-добра комуникация и интеграция на децата с аутизъм. Техники за спечелване на доверие и потушаване на конфликтни ситуации.

„Слабовиждащите като специфична група зрително затруднени“ – гл. ас. д-р Маргарита Томова от СУ „Св. Климент Охридски“.

Съдържание на презентацията: Пример за различни методики за приобщаване на хора със зрителни затруднения и съвети към обществото за по-голяма толерантност.

„Ролята на слуховата система и преработка за сензорна интеграция“ – Олга Георгиева- Русковска, логопед.

Съдържание на презентацията: Представяне на програмата „Advanced Brain Technology“ и концепции за подобряването на заобикалящата среда за хора със слухови нарушения.

 „Изследване на резултатите от методическата програма в приобщаващото образование“ –  Д-р Лилия Кисьова от СУ „Св. Климент Охридски“.

Съдържание на презентацията:  Практики за изграждането на доверие и ползотворна комуникация между ресурсните учители и родителите, които са ключов фактор за успешното приобщаване на децата