Ръководството съдържа много примери, които учителите и другите педагогически специалисти биха могли да използват в процеса на преподаване и обучение по математика и природни науки в начален етап, за да отговорят на нуждите на учениците със специфични нарушения на способността за учене (СНСУ), ученици с разстройства от аутистичния спектър (РАС) и на ученици с хиперактивност и дефицит на вниманието (ХАДВ).

Ръководството има 3 основни модула:

Модул А дава възможност на учителите да придобият по-добра представа за специфичните прояви на обучителни затруднения по време на учебния процес.

Модул Б  представя стратегии и подходи за организиране на процеса на преподаване и учене при деца със СОП практически съвети и насоки как да провеждат дейностите в класната стая, както и как да подобрят уменията си за оценяване на развитието на учениците от целевата група.

Модул В представя инструменти и подходи за проследяване на напредъка в развитието на ученици със СОП.

Предназначено е за учители в общообразователните училища, работещи с деца със специални образователни потребности.

Ръководството е свързано и с разработените конкретни практически уроци, които са достъпни на https://sen-power.eu/bg.

Автори и сътрудници на методическото ръководство: Мариана Банчева – Национална асоциация на ресурсните учители, Модули A, Б, В; Isabel Correia – Agrupamento de Escolas Cidade do Entroncamento – Модул A; Елена Лазарова – Фондация „Просвета – София“; Ana Torres – Instituto Politécnico de Santarém; Pinar Bayram – Antalya Il Milli Egitim Mudurlugu

Проект SEN Power, № 2022-1-BG01-KA220-SCH-000085065.