С тази наредба се определя държавното образователно изискване за обучението на децата и учениците със специални образователни потребности и/или с хронични заболявания.

Деца и ученици със специални образователни потребности са децата и учениците със:

  • различни видове увреждания – сензорни, физически, умствени (умствена изостаналост), множество увреждания;
  • езиково-говорни нарушения;
  • обучителни трудности.

На децата и учениците със специални образователни потребности се осигурява психолого-педагогическа подкрепа за:

  • коригиране и компенсиране на съответното увреждане, нарушение или затруднение;
  • подпомагане в образователно-възпитателния процес за постигане на държавните образователни изисквания за предучилищното възпитание и подготовка или за учебното съдържание;
  • стимулиране на цялостното им развитие за успешна социална интеграция и професионална реализация.

Самата наредба, може да прочетете от тук.