Пречките пред приобщаващото образование могат да бъдат открити във всички аспекти на училището, в общностите, но и в местните и националните политики. Някои от тези пречки възникват при взаимодействието между учащите и това какво и как им се преподава.
Изследователската работа по проект IE+ имаше за цел да постигне разбиране за развитието на децата с увреждания в училище и проблемите при осъществяването на политиките за приобщаващо образование. Обществата ни се характеризират с разнообразие, ето защо е важно да се обръща внимание на историята и контекста на образователните системи, политики и практики във всяка отделна страна. И внимавайки да не се стигне до прекомерно опростяване на културата и контекста във всяка страна, или до директно сравняване на развитието, през което е преминала всяка една държава по пътя си към приобщаващо образование, изследователската работа по проект IE+ е набелязала няколко общи пречки, които възпрепятстват напредъка на различните страни членки на ЕС по пътя им към приобщаващо образование. Те се явяват на всички нива на образователната система и в най-честия случай се открояват най-много при преминаването на ученика от едно образователно ниво към друго. 

Във финалния документ „Препоръки за политики“ по проекта:“ РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ПОЗИТИВНИ НАГЛАСИ И БАЗИРАНА НА ДОКАЗАТЕЛСТВА ПОЛИТИКА ЗА ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ“/ IE + може да научите повече за идентифицираните пречки и препоръките за тяхното преодоляване.

Партньорите по проекта са:

– Координатор: Европейската асоциация на доставчиците на услуги за хора с увреждания ЕАSPD/ Белгия, 

– Inclusive Europe/ Белгия,

– Национална асоциация на ресурсните учители /България 

– University of Salamanca’s Institute on Community Integration (INICO)/Испания , 

– Ghent University the Department of Special Needs Education /Белгия.

-Kentro Koinonikis Frontidas Atomon Me Noitiki Ysterisi (ESTIA)/ Гърция

– C.E.C.D. Mira Sintra/Португалия

Проектът се реализира по ключова дейност 3 на програма „Еразъм +“.