На 31.08.2021 г. се проведе транснационална онлайн среща по проект „Изграждане на приобщаващо общество чрез подкрепа на ранното детско образование и грижа за развитие на социално-емоционални компетентности на деца в предучилищна възраст“ (BE-CHILD) 2019-1-IS01-KA201-051137. НАРУ е партньор по проекта с водеща организация Университетът в Рейкявик/ Исландия.
Основна тема бе отчет на резултатите от проведено проучване за изграждане на социално-емоционални компетентности у деца на възраст 0-6 години. Партньори от Исландия, Италия, България (Национална асоциация на ресурсните учители), Чехия, Естония и Румъния представиха резултатите в национални доклади по темата. Развиването на емоционалната интелигентност е от важно значение за формирането на социалния опит в ранното детство, за адаптацията в детската градина, а по-късно в училище, защото емоциите са основната движеща сила за всеки тип „учене“ в този период. Съзнателното планиране на формирането на социално-емоционалните компетентности помагат и за концентрацията, за развитие на мотивацията за учене и намаляване на тревожността.
Националният доклад на български и на английски език може да намерите на: http://www.narubg.org.
На срещата, на 31.08.2021 г., стартира подготовката на втория интелектуален продукт – създаване на TOOLKit (инструментариум) за развитие на социално-емоционални компетентности в ранна възраст в помощ на учителите и родителите.