Калоян Дамянов, Председател на НАРУ участва в работна среща в Комисията по образование и наука в Народното събрание.Срещата беше по повод предложения от родители на деца с аутизъм от фондация „Стъпка за невидимите деца на България“ представлявана от г-жа Владислава Цолова за промени в Закона за народната просвета, които да предвидят комбинирана форма за обучение на деца от спектъра. Участниците в срещата бяха посрещнати от проф.дфн Ваня Добрева, Председател на парламентарната образователна комисия и народните представителиг-н Георги Кадиев и г-н Христо Монов. По време на работните обсъждания бяха разгледани и предложенията на НАРУ за промени на образователния закон и правилника за прилигане на закона за народната просвета. В работната среща участваха и г-жа Детелинка Траянова от Националното сдружение на логопедите в България, както и представители на родители на деца с дислексия и специалисти от училищната практика.
Предложението на НАРУ е свързано с продължаването на обучението на учениците със специални образователни потребности, които не покриват държавните образователни изисквания. В тази посока се предлага: „учениците със специални образователни потребности, които не покриват държавните образователни изисквания и завършват с удостоверение за завършен клас да имат право да продължат своето образование в общообразователни и профилирани паралелки след заявление от страна на родителите/ настойниците;“
Участниците в срещата се обединаха около това, че тези промени са спешни и са били отлагани дълъг период от време единствено с аргумент за нов образователен закон, в чийто проект също не са намерили своето естествено решение.
Ваня Добрева запозна участниците в обсъжданията, че МОН ще представи проект на нов училищен закон през есента в който ще бъдат взети в предвид несъгласията по спорния законопроект, защото с времето се оказва, че те стават все повече и не отговаря на истината твърдението, че е постигнат обществен консенсус по предложения от предходния политически екип на МОН проект на Закон за предучилищно и училищно образование.
Христо Монов се включи в дискусията, като спомена, че в предходното Народно събрание е било планирано Ресурсните центрове от държавна политика да бъдат „закрити“ с което още повече да се застраши осигуряването на специализирана подкрепа за учениците със специални образователни потребности, която и без това не достига на много места в страната.
Калоян Дамянов изрази твърдото намерение на НАРУ да участват в обществените обсъждания по проекта на нов училищен закон и изрази благодарност от цялата професионална общност за ползотворния диалог с народните представители. Диалог, който дълго време е отсъствал и е бил заменен с тотално неглижиране на позицията на ресурсните учители.
Народните представители се ангажираха със спешното вкарване на предлаганите промени още от следващата учебна година.