Синдикат „Образование“ изрази своето становище по проектозакона, който според техните членове е в безкрайно суров вид, макар и амбициозен. Според синдикалистите в текста има сериозно отстъпление по редица договорени във времето положения. Така например се посочва, че не се гарантира целодневната форма на образование до 8 клас и няма регламент за държавно регулирана учителска професия. Критикува се формата на кариерно израстване при учителите и липсата на мандатност при директорите.
По отношение на центровете за личностно развитие което е свързано и с ресурсните центрове, становището е следното:
Проектът за закон има структуриран нов субект – Центрове за личностно развитие. Към тях кореспондират безкрайно много отговорности и очаквания на авторите на Закона, но ,според нас, тук прозира един опит на държавата да избегне от отговорност, като я размие и сподели с общини и обществени организации. Ние, от „Подкрепа“, дълбоко се съмняваме, че с тези финансови и административни отговорности Центровете за личностно развитие ще дадат равния шанс на даровитите деца, ще се справят със социализацията на децата и учениците със специални образователни потребности и ще се преборят с противообществените прояви на подрастващите.
Синдикат „Образование“ категорично предлага да забравим засега за този амбициозен проект – Центрове за личностно развитие и да не се отхвърля с лека ръка държавната отговорност към тези различни деца и ученици.