НАРУ-България подкрепя запазване на термина Специални образователни потребности, като част от утвърдена европейска терминология за децата имащи потребност от ресурсно подпомагане в общообразователната среда.

Този термин е залегнал в редица международни документи и политически декларации на международни организации, като UNESCO, International Association of Special Education, Inclusion Europe  и др.

Ние, като професионална общност сме част от европейското пространство на специалистите в тази сфера и считаме, че радикална промяна на терминологията ще затрудни реализирането на множество текущи европейски проекти, както и пълноценната комуникация между специалистите в различните страни.

Това което изразяваме, като позиция е свързано с подкрепа на практиката в последно време в много страни да се разшири понятието SEN, като в него се впишат  много по-широк кръг от възможни потребности на децата, а не само тези свързани с увреждане.

Солидарни сме с усилията на Министерство на образованието, младежта и науката в България да установи акцент върху промяната в средата, като важна предпоставка за приобщаване.

Не считаме, че промяната на терминологията е условието за реализирането на пълноценна приобщаваща политика,а  по-скоро мислим, че трябва всички ние да носичим усилията си към промяна на обществените нагласи с реализирането на успешни модели за приобщаващо образование в цялата страна.