С тази наредба се определя държавното образователно изискване за обучението на децата и учениците със специални образователни потребности и/или с хронични заболявания.
Деца и ученици със специални образователни потребности са децата и учениците със:
- различни видове увреждания – сензорни, физически, умствени (умствена изостаналост), множество увреждания;
- езиково-говорни нарушения;
- обучителни трудности.
На децата и учениците със специални образователни потребности се осигурява психолого-педагогическа подкрепа за:
- коригиране и компенсиране на съответното увреждане, нарушение или затруднение;
- подпомагане в образователно-възпитателния процес за постигане на държавните образователни изисквания за предучилищното възпитание и подготовка или за учебното съдържание;
- стимулиране на цялостното им развитие за успешна социална интеграция и професионална реализация.
Самата наредба, може да прочетете от тук.