Тези редове  са за всички, които се затрудняват да разпознаят и приемат съвместното преподаване /co-teaching/, като необходима предпоставка за успешната интеграция и приобщаване в училище.

Много често от ресурсните учители има очакване от страна на родители, директори, неправителствени организации да извършват тази дейност, която има своя специфика и е елемент от ресурсното подпомагане, но не е добре дефинирана и разпозната в нашата образователна система.

В много отношения, последните дискусии по ново училищно законодателство, отразяват и мислите за въвеждане на съвместното преподаване, но все още не е напълно дефинирано, като необходима и важна дейност за пълноценно включване в общообразователния клас.

Какво е съвместното преподаване?

Съвместното преподаване на двама или повече учителя в класната стая се превърна в популярна структура на преподаване в Европа, САЩ и Канада , успоредно  с  развитието на приобщаването  и  интеграцията на учениците със специални образователни потребности.

С навлизането на тази практика се цели да се реализира в пълна степен препоръките в Индивидуалния образователен план за включените ученици. С времето практика доказа, че тази структура на преподаване не е само подходяща за децата със специални образователни потребности, но и за всички деца в класната стая.

В приложение, за нашите членове прилагаме цялата статия с фигури и клипове на различните видове съвместно преподаване.