Националната асоциация на ресурсните учители (НАРУ) обединява над 900 ресурсни учители и специалисти в цялата страна, които подкрепят интеграцията на децата със специални образователни потребности в общообразователни училища и детски градини.
НАРУ призовава за спешни промени в организацията на дейността на Екипите за комплексно педагогическо оценяване (ЕКПО) към Регионалните инспекторати по образованието (РИО).
Към този момент ЕКПО са към РИО в цялата страна, които са част от държавната администрация и имат други функции, далеч от директната работа и оценяване на деца със специални образователни потребности. Оценяването се извършва за изключително кратко време и това създава предпоставки за съмнения в неговата прецизност. Допълнително в състава на ЕКПО са включени представители на специални училища, които могат да окажат влияние върху предоставянето на възможността всяко дете да има право да се обучава в общообразователно училище.
НАРУ призовава ЕКПО да премине като организация в структурата на Ресурсните центрове за подпомагане на интегрираното обучение, които са специализирано звено към Министерство на образованието и науката натоварено конкретно с осигуряването на равен достъп до образование. В ресурсните центрове има пълен екип от специалисти-ресурсни учители, логопеди, психолози, ерготерапевти и др, които ще гарантират всеобхватността на оценката.
НАРУ подкрепя готвените промени в проект на закон за училищното образование в тази посока, но и настоява в настоящия момент също да се направят тези промени в сега действащата нормативна база.
НАРУ осъществява непрекъснат контакт с родители и ресурсни учители в цялата страна, които заедно могат да изградят един нов модел на осигуряване на образование за всяко дете.