НАРУ започва обсъждане във всички свои регионални структури за изготвяне на професионален профил на ресурсния учител в контекста на приобщаващо образование в проектозаконa за предучилищно и училищно образование. Развитието на професията на ресурсните учители е основен приоритет за организацията и е свързана с постоянно подобряване на училищната среда.

Предложенията на НАРУ са свързани с въвеждане на профилиране на професията в следните направления:

-Предучилищен и начален ресурсен учител

-Основен ресурсен учител

-Ресурсен учител за деца и ученици със зрителни затруднения

-Ресурсен учител на деца и ученици с нарушен слух

-Ресурсен учител за деца и ученици от аутистичния спектър

 

Предлагат се и общи профилни и квалификационни характеристики. След като предложи на Общото събрание предложението си за професионален профил, новото ръководство на НАРУ ще организира Обществена дискусия и ще потърси контакт с всички катедри по специална педагогика в основните висши училища.  Профилът на ресурсните учители ще бъде съобразен с международната рамка на IASE.