НАРУ-България още със своето учредяване обяви, че общообразователните учители в България не са подготвени и не желаят в голямата си част да приемат деца с увреждане в своите класове. Това се потвърди от официално изследване, обявено през последните дни.

68 процента от учителите не са готови да приемат дете с увреждане в класа си, а 51 процента от родителите не са чували за алтернативи на домовете за деца с увреждания. Това показва изследване, проведено сред 1300 души от МБМД и обявено от Мира Радева. Обект на проучването, проведено по поръчка на Държавна агенция за закрила на детето, са били деца, родители и учители.

„Върху децата с увреждания има една много сериозна стигма. Те са били скривани години наред от очите на обществото. Те са разглеждани като една рана на всяко семейство, където се случи такъв проблем. Отношението на цялото общество, включително заинтересованите институции – лекари, учители, това в крайна сметка е елита на обществото, е неестествено дискриминационно“, добави Мира Радева,директор на МБМД.

НАРУ, счита че именно поради тези данни, както и поради обществените нагласи на този етап е удачно ресурсните центрове в България да продължат да предоставят ресурсно подпомагане в общообразователните училища и детски градини, като дори следва да се осигури подкрепа за нови образователни услуги предоставяне от центровете за ресурсно подпомагане в общообразователната среда. Само за 5 години от своето създаване до сега ресурсните центрове успяха да осигурят равен достъп до образование на близо 11 000 деца и ученици със специални образователни потребности. Като, всяка година се наблюдава увеличение, което е в потвърждение на добрата и ефективна дейност по предоставяне на ресурсно подпомагане в цялата страна. Необходими са комплексни политики и повишаване капацитета на училищата и детските градини, за което НАРУ ще продължи да настоява.