На 14 Септември 2016 г. ще се проведе лекционно oбучение по Сензорна интеграция на тема: ПРЕДСТАВЯНЕ НА ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА НА СЕНЗОРНО- ИНТЕГРАТИВНАТА ТЕРАПИЯ SENSORY- INTEGRATIVE AYRES THERAPY SIAT®GSID®
Лектор и обучител: KristianeKullSadacharam, postgrad.USC–USA, SI ® trenerUSC, усъвършенствала сензорна интеграция ® naAyres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT®
Сензорната интеграция е неврологичен процес, който по адекватен начин организира усещанията, които идват от собственото тяло и околната среда, което позволява ефективно използване на тялото в околната среда. Конкретно, той се занимава с начинът, по който мозъкът обработва множество сензорни модалности и ги преобразува в използваеми функционални резултати. Сензорната интеграция е от съществено значение за почти всяка дейност, която извършваме, тъй като е комбинация от много сензорни информации и е от съществено значение за нас, за да можем да разберем нашето обкръжение.
СЕНЗОРНАТА ИНТЕГРАЦИЯ Е ПРОЦЕС НА ИЗПОЛЗВАНЕ НА НАШИТЕ СЕТИВА
Сензорната интеграция се занимава с това, как мозъкът обработва сензорната информация, идваща от различни сетивни модалности. Това включва пет класически сетива (зрение), (слух), тактилна стимулация (докосване), обонятелна стимулация (мирис) и (вкус). Има и други сетивни модалности, като вестибуларно сетиво (баланс и чувство за движение) и проприоцепция (чувство за собственото положение в пространството). Важно е информацията, идваща от различни сетивни модалности да бъде правилна. Самата сензорна информация е под формата на различни електрически сигнали, както и в различен контекст. Чрез сензорната интеграция мозъкът може да свърже цялата сензорна информация в съгласувано възприятие, въз основа на което е взаимодействието ни с околната среда.
Лекционното обучение ще се проведе на 14 Септември 2016 г., сряда в Болница „ТОКУДА“, гр. София
Регистрацията започва в 8.40
Начало: 9.00
Кафе пауза: 10.45- 11.00
Край на лекцията 12.30
Обучението е предназначено за логопеди, психолози, кинезитерапевти, педиатри, ерготерапевти, специални педагози, родители, учители и други специалисти, които в пракитката си работят с деца със сензорно- интегративна дисфункция.
Защо е важно да знаем повече за Сензорната интеграция, ако в ежедневната си работа имаме дете със сензорни проблеми:
Сензорната интеграция ни помага да забележим поведенчески проблеми при децата, както и да им оказваме влияние!
През седемдесетте година на двадесети век ерготерапевтът др. Jean Ayres положи основите за развитието на теорията и практиката при разстройство на сензорната интеграция SI. Д-р Ayres забелязала, че ощетената сензорна интеграция пречи на учението и развитие на децата, с които работила. Lorna Jean King, Winnie Dunn и Pat Wilbarger, както и други експерти продължили работата на Д-р Ayres, насърчавали клиничните изследвания в невропсихологията, неврологията и развитието на детето. Обясненията от първа ръка, получени от лица със сетивни увреждания, като Temple Grandin, помогнаха за по-доброто разбиране на нарушения в SI, което засяга около 10 до 15 % от децата. Тези експерти открили, че различните сетивни дразнители, които детето предпочита и дразнителите, които не понася, влияят на играта, работата, учението и социалното взаимодействие, както и на ежедневните дейности като обличане и хранене, както и че са налице конкретни техники и стратегии, които могат да помогнат на човек да се интегрира по-добре и да използва сензорна информация.
Лекцията е безплатна, но изисква предварителна регистрация на e-mail: