Извънредното положение провокира много промени и необходимост от бързо адаптиране към новите условия на живот. Ето защо Национална асоциация на ресурсните учители, съвместно с Национален институт за образование и приобщаващи политики поканиха педагогически специалисти и родители от цялата страна да се включат в два безплатни уебинара, които бяха организирани в началото на месец май. „С тази инициатива искаме да помогнем за справянето със сложната ситуация“, споделят организаторите на уебинарите.

На 04 майд-р Александър Кръстев бе водещ на темата „Как да се справим със стреса по време на криза?“. Семейният стрес често се влияе или модерира от родителския стрес. Важно е родителите да предприемат действия за управление на размера на стреса, който семейството изпитва. В последните два месеца настъпиха доста промени в обичайният ни начин на живот. Тези промени също засегнаха децата и младежите. Общия фонов стрес от информацията за пандемията, доведе до тревожност, притеснение и паника. Всичко това са нормални реакции при стресови обстоятелства. Сега пред нас стои предизвикателството да се научим да управляваме промените, които ни засягат на личностно и семейно ниво. Освен това дистанционното обучение донесе много ползи и осезаемо усещане за развитие, но наред с положителните моменти има и не малко стрес и несигурност. Уебинара цели да  подкрепи и специалистите и да предложи практически решения за справяне със стреса по време на криза.

Александър Кръстев, доктор по психология и психолог в регионалния екип за подкрепа на личностното развитие. Той е специалист в сферата на ранното детско развитие и превенцията и справянето с професионалното прегряване при помагащите специалисти.

На 05 май сензорният терапевт Анна Иванова води темата „Работа с деца с аутизъм в домашна среда“. Промените в социалния живот и ежедневието ни, всички нови правила и множество забрани са предизвикателство за всички нас. Децата с аутизъм и техните семейства са изправени пред едно от най-големите – да се адаптират към толкова бързо променилата се реалност. Как да подпомогнем детето с аутизъм в домашна среда, как да оптимизираме процеса на дистанционно обучение и подкрепа? В  уебинара Анна Иванова, заедно с участниците потърсиха заедно отговори на тези и още въпроси, свързани със структурирането на средата, сензорна терапия у дома- как да подкрепим детето и да отговорим на сензорните му нужди и визуалната подкрепа- защо и как да я използваме.

Анна Иванова е магистър по специална педагогика с над 10 годишна практика с деца и ученици с аутизъм,ХДВ, сензорно-интегративна дисфункция и обучителни трудности. Преминала през обучение по сензорна интеграция и сензорна терапия по Ayres при професор Кристияне Куул. През последните 8 години е част от екипа на РЦПППО София-град, а от 2015 г. завежда Комплексна програма по ерготерапия и сензорна терапия към центъра.