12 хиляди учители се събраха в София на Първия национален събор, наречен „Мисия учител“, който се проведе на 19 юни в зала „Арена Армеец“.

Учителският събор беше открит от президента Росен Плевнелиев. „Българското образование се намира в преломен момент, в ход е чаканата от години реформа, която трябва да реши натрупали се проблеми в училищното образование, да отвори нова възможност за българските деца, но и за икономиката и за обществото, като цяло“ посочи държавният глава.

Приветствие към участниците направи и кметът на София Йорданка Фандъкова.

Излъчено бе и видеопослание от еврокомисаря по образованието, културата, младежта и спорта Тибор Наврачич.

Министърът на оразованието г-жа Меглена Кунева увери, че приоритет на образователното министерство е в центъра на образованието да бъде учителят, а в центъра на развитието на държавата да бъде образованието. Министър Кунева съобщи няколко много важни новини:

– МОН поема ангажимента да се увеличава минималната учителска заплата, за да може тя да изпревари средната за страната

– Да се преминава малко по-адекватно към пенсионна възраст за учителите, т.е. преходът към преминаване да бъде малко по-плавен

– Да се подпомагат детските градини и училищата

Координаторът на Националната асоциация на ресурсните учители в Стара Загора Валентин Калчев  представи ресурсните центрове в България с обща позиция по отношение на новия Закон за предучилищното и училищното образование.

„С преструктурирането на ресурсните центрове в РЦПППО се надяваме да се подобри качеството и ефективността на нашата работа, което ще бъде в полза на нашите специални деца. Искаме и ще превърнем училището в по-добро място за приобщаване на децата с различни затруднения.“, заяви Валентин Калчев. В изказването си той посочи, че новият закон за първи път въвежда „приобщаващо образование“ като стълб в цялата система на средното образование. Всяко дете в своя училищен живот може да има период, в който се нуждае от допълнителна образователна подкрепа. Законът позволява на училищните екипи да отчетат индивидуалните потребности на децата и учениците и да изградят собствен план за подкрепа. Вече в България има 1500 ресурсни учители, които подпомагат над 15 000 деца и ученици със специални образователни потребности. Сега от нас се очаква ресурсните центрове да се превърнат в регионални центрове за подкрепа на приобщаващото образование и да осигуряват възможност за пълноценната, навременна и гъвкава оценка на променящите се образователни потребности на децата, обясни Валентин Калчев.